Sunday, July 29, 2012

Masalah Ovarian Cyst

Salam Darlings,


Macam mana puasa darlings semua? So harini Mymie nak share sikit pasal masalah perempuan seperti ovarian cyst n fibroid... Jangan cakap taktau n tak pernah dengar ye... Mymie babab nanti.. Hehehe... Kita kena ambil tau perkara2 macam ni walaupun tak terjadi kat kita... Mana tau esok lusa kita ke, adik beradik perempuan kita ke, sedara mara ke, kita dah ada input untuk tolong kalau tidak pun share macam mana nak mencegahnya...


Seperti apa yang aku google, OC ni biasanya tidak menyakitkan n sakit.. OC juga bukan penyakit.. 95% OC adalah benign, ia tak merbahaya, dah juga bukan penyakit.. Ia bersifat semulajadi bagi fisiologi wanita sendiri.. OC terdapat pada setiap wanita yang mempunyai ovari tapi kadangkala menyebabkan kemudaratan kepada pesakit seperti sakit bawah abdomen, kembung abdomen, sakit di kawasan payudara, merasa letih, masalah ketidaksuburan dan juga pening kepala..


OC Cancer perlu melakukan pembedahan untuk membuang ovari tetapi yang tidak cancer dan tidak mendatangkan masalah kepada pesakit, biasanya doctor akan menimbang risiko dan kebaikan jika melakukan pembedahan tersebut..


Serba sedikit info berkenaan OC ni.. So untuk mengelakkan OC ni menjadi cancer or lagi worst, better we do check up untuk confirm.. Tak kira sakit ke tak just check.. Kita ni perempuan penyakit lagi banyak dari orang lelaki.. So kena sentiasa beringat n jaga kesihatan diri kita..


Some info Mymie dapat, ada testimoni yang mengalami cyst ni, selepas pakai PB corset ni, cyst mengecut n hilang.. Doctor yang scan pun macam terkejut sebab kalau tak, dia hampir menjalani operation untuk membuang cyst tu.. Kalau tak mesti tak cantik dah perut ada scar operation tu.. Tapi kalau pakai PB scar tu boleh hilang tau.. Miracle kan? Itulah keajaiban corset premium beautiful ni... Macam2 kegunaan n kebaikan premium beautiful ni rupanya... Jangan ingat pb ni hanya untuk cantik je ye...



Berminat nak tau lebih lanjut pasal premium beautiful ni boleh contact Mymie di



mymiesein@gmail.com


017 - 3606077


Mymiesein premium beautiuful





No comments: