Friday, July 20, 2012

Demam Bulan Puasa

Salam 1 Ramadhan darlings,


Apa khabar hari ni? Sihat tak? Macam mana sahur pagi tadi? Mesti excited nak bersahur sebab first day la katakan... Aku tak sahur ok pagi tadi.. Tak sedar... Padahal nasi semua dah masak nak bangun sahur... Aku bukan sengaja taknak bangun, aku tak sedar sebab jaga anak demam...


Semalam lagi mya dah start macam nak demam.. Dah batuk n flu.. Tapi badan maintain lagi... Masuk malam je, terus panas n terus panas.. Tengah malam je terus naik sampai 38.4c... Ya allah dugaan aku nak sambut puasa ni.. Kesian kat mya.. Nasib baik makan n milk nak masuk.. Aku terus masuk ubat vontot je sebab nak bagi cepat kebah..


Siapa je tak risau anak demam kan? Sebelum jadi apa2, baik beringat.. Ada sesetengah mak bapak macam tak berapa amik kisah kalau anak sakit.. Aku walaupun nampak macam tak kisah, tapi aku fussy jugak beb.. Aku belajar dari pengalaman sendiri, kawan2, Internet supaya kena ambil berat setiap kali anak demam or sakit walaupun nampak tak serious sakit tu..


Janganlah nak berkira sangat bawak anak gi pakar... Aku takdelah recommend pun kalau anak sakit gi pakar semedang, tapi kalau rasa ada duit lebih sikit n sayangkan anak bawaklah... Aku pun bukanlah nak cakap berduit je, tapi alhamdulillah, rezeki anak tu ada je Allah bagi... Janganlah risau... Aku pun kawan2 yang nasihat n recommend sebab compare to clinic biasa, anak aku lebih serasi dengan ubat pakar.. Maybe anak orang lain jenis ok dengan ubat clinic biasa... So up to you to make your decision..


So mya baru je tidur ni.. Dah bagi makan nasi, ubat, mandi, milk terus tidur... Mengantuk makan ubat flu agaknya.. Semoga mya cepat baik dari demam ni... Paed pun cakap just normal fever... Biasalah anak duduk nursery...


Darlings, dah plan ke nak masak apa buka nanti? Semalam ada beli lauk sikit kat pasar... Buat syarat je beli sebab laki aku yang biasa beli barang basah ni... Macam nak masak udang masak lemak cili api je... Tapi semalam Jack suruh aku masak lala... Ke nak masak dua-dua lauk ae? Tengok keadaanlah.. Kalau mya tak bangak ragam, bolehlah aku masak.. Kalau tidak aku beli je nanti..


Oklah, nak lelap sekejap... Penat pulak rasa menunggu turn kat Paed tadi.. Ramai budak sakit sekarang ni... 2jam ko, aku menunggu... Mau tak kebas vontot hakak...


Daaaaa

No comments: