Friday, December 14, 2012

Pregnant Selepas Menggunakan Corset PB

Salam Darlings semua...


Kita mesti biasa dengar testimoni PB yang dah mengandung selepas memakai PB kan?
Seperti yang kita dah tau...
Corset dan girdle PB tu sangat bagus especially perempuan yang mempunyai masalah senggugut, rahim tak kuat, period yang tak betul dan sebagainya...


Aku pun tak terkecuali dari masalah diatas..
Aku dari zaman sekolah lagi, period jenis yang tidak teratur..
Kadang2 2,3 bulan sekali baru datang..
Sampai aku risau takut bila dah kahwin nanti, susah nak pregnant..
Tapi alhamdulillah, first baby dulu..
Aku bunting pelamin...
Maybe rezeki Allah...
Memang sangat bersyukur sangat...


So a few months before...
Aku pun telah terjatuh hati dengan PB...
Bukan sebab nak pakai PB untuk kurus..
Tapi sebab tau kebaikan PB tu...
Macam2 kebaikan yang aku dapat...
Posture aku pun dah tegak dengan sendirinya...
Lemak2 yang tak patut tu dah dialaihkan ke tempat sepatutnya...
Aku mendapat berat badan yang ideal..
Pinggang lebih kerengga...
Paling best, period aku setiap bulan datang without failed...
Period tu aku notice sangat..
Sebenarnya aku baru datang period selepas 2 tahun 1 bulan aku menyusukan anak aku..


Aku menyusukan Mya lama..
Even until now still dia nak lagi..
So time tu memang risau...
Bila la anak aku nak putus menyusu badan...
Lagipun anak semakin besar...
Kita pun dah letih nak menyusu lama2..
Tapi bila pakai PB...
Keletihan tu memang dapat diatasi...


Now anak aku dah 2 tahun 4 bulan...
Aku telah mengandung buat kali kedua...
Alhamdulillah...
Rezeki kami..
Aku sempat period pun 2,3 kali je...
Lepas tu dah conceive balik..
Bila difikirkan balik mungkin salah satu kebaikan dari menggunakan PB corset...
Maybe rahim kita telah dibetulkan n bersedia untuk mengandung semula...
Thanks PB...


Bila dah terjadi kat diri sendiri baru aku tau betul la PB ni bagus...
PB ni hanya salah satu ikhtiar kita...
Selebihnya berusaha, berdoa n bertawakal kepadaNya...
Dia Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk kita...


Doakan kandungan aku selamat sehingga aku melahirkan kelak...
Amin...

7 comments:

aizamia3 said...

dengan penjagaan rapi insyaAllah moga selamat..

are_lin@yu said...

alhamdulillah rezeki dari Allah kan

are_lin@yu said...

singgah rabu ;)

maszull said...

assalamualaikum moon...tahniah2 yer...:)

Puan Kutu said...

seorang kawan sy pun mengandung lepas pakai premim beautiful..rezeki Allah yg beri..:)

Unknown said...

Salam sis..berminat tak utk sertai Bengkel Kecantikan Mary Kay secara percuma? Facial, hands spa, lip spa..byk tips yg nak dikongsikan.
Hubungi saya utk ptanyaan lanjut www.whatsapp.my/60137731092/bengkelkecantikan

Unknown said...

Salam sis..berminat tak utk sertai Bengkel Kecantikan Mary Kay secara percuma? Facial, hands spa, lip spa..byk tips yg nak dikongsikan.
Hubungi saya utk ptanyaan lanjut www.whatsapp.my/60137731092/bengkelkecantikan